Köpvillkor

1. Information om företag

Beauty Berries AB

Org. nr.: 559283–5267 

Adress: Skepparkroken 5, 181 66 Lidingö 

Webbplats: www.beautyberries.se

E-post: [email protected]  

2. Beställning 

För att genomföra ett köp på www.beautyberries.se krävs att du är över 18 år. Genom beställningen godkänner du köpevillkor som anges nedan och intygar att du lämnar rätt information som behöver för att genomföra ett beställningen. 

När beställningen är placerat skickas en orderbekräftelse ut via e-post. Efter order lämnar vår lager, kommer ett nytt e-mail meddelande med leveransinformation.

Vid eventuella fel i orderbekräftelse kontakta gärna oss på [email protected]. Beställare har rätt att ändra eller annullera beställningen innan order lämnar vår lager. 

Vid eventuella felaktigheter i pris, leveranstid, lagerstatus eller vid andra omständigheter orsakat av feltryck och/eller tekniskt fel, förbehåller vi rätten att ändra detta i efterhand och informerar om detta köparen.  

Eventuella rabattkoder och/eller övriga kampanjer, erbjudanden kan inte kombineras ihop. Samtliga gåvor gäller så länge lagret räcker.

3. Betalning 

Priserna anges i SEK och är inklusive moms.

Det är möjligt att välja mellan olika betallösningar: direktbetalning, kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning och Swish. 

Betalningstjänst hanteras av Klarna Bank AB som erbjuder smidigt och tryggt betallösningar.  Klarna Checkout är licensierade för 3-D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och certifierade enligt PCI DSS, samt följer bankernas krav på sekretess och säkerhetcertifieringar.

Betalningen görs direkt till Klarna Bank AB, tillkommande kostnader enligt Klarna villkor

Klarna Checkout erbjuder följande betalningsmetoder:

  • Direktbetalning,
  • Kortbetalning,
  • Fakturabetalning, betala inom 14 dagar,
  • Delbetalning med Klarna Konto.

4. Leverans 

Fraktkostnader är 29 SEK.

Vi erbjuder leverans med utvalda tjänster från Postnord. Normalt leveranstid är 3–6 arbetsdagar. Försändelsen kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe.

Kunden är ansvarig för att uppge giltig och rätt leveransinformation. Om vi få tillbaka paket som skickats till fel adress eller inte hämtas ut vid kundens önskemål order skickas andra gång och det är kunden som betalar för ny frakt.  Om paketet inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 150 SEK.

Aviseringen skickas via SMS när paketet kommer fram, ange gärna ditt mobilnummer på sista steget i kassan.

Kollinummer skickas via e-post efter försändelsen lämnar vårt lager.

Vid eventuella leveransförseningar skickas ett meddelande via e-post. Köparen har rätt att vägra nytt leveranstidförslag och häva köpet. 

Vid eventuella leveransskador, fel produkter eller saknade varor, kontakta oss på [email protected].

I fall av skadad eller öppnad kartong vid leverans, anmälan lämnas direkt till utlämningsställe vid upphämtning av paketet. 

5. Ångerrätt & Reklamation 

Köparen har 14 dagars ångerrätt som gäller från den datum varorna mottagits. Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att varorna har kommit oskadad. 

Returkostnader är 49 SEK.

Det är kunden som tar kostnader för retur, returkostnader justeras vid återbetalningen. För att undvika leveransskador köparen måste säkerställa att produkter är ordentligt packade. 

Kontakta oss på [email protected] för att registrera retur och få retursedel. Produkterna som returneras måste skickas tillbaka inom 14 dagar från retur meddelanden. Varorna måste returneras oanvända, oöppnade och i originalförpackning. Om produkterna är förstörda eller använda gäller inte återbetalning. Hygienprodukter som Nano Care Ansiktsduk och Beauty Blender kan inte returneras på grund av hygieniskt skäll.

Återbetalningen sker inom 2–5 arbetsdagar efter ärenden är avlutat. Återbetalningen görs genom återsättning på bankkonto. Klarnas retur policy gäller enligt Klarna villkor.

Läs mer om ångerrätt på Konsumentverket.se här.

Köparen här 3 års reklamationsrätt. Eventuellt fel på varan anmälas till oss på [email protected] så snart felet borde ha upptäckts. Reklamations anmälan måste medfölja bildunderlag. Vid godkänd reklamation återbetalning sker inom 2–5 arbetsdagar efter ärenden är avslutat.

Ångerrätts- och reklamationsärenden hanteras inom 5–10 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. 

6. Garanti 

Vi lämnar ingen ytterligare garanti utöver den av tillverkaren specificerade. Samt vi har ej nöjdhetsgaranti, och enligt konsumentköplagen missnöje är inte ett skäll för reklamation av varan.

Vi kan inte garantera att bilderna på produkterna ger exakta utseende. Färgskillnad kan förekomma på grund av fotokvalitet och upplösningen. Det är våran mål att utsätta produkterna på den bästa möjliga sätt.

Vi tar inte ansvar för eventuell överkänslighet mot produktens ingredienser, därför vi rekommenderar alltid att läsa noggrant igenom ingredienslistan som kan hittas på produktsförpackningen och på www.beautyberries.se vid varje produkts beskrivningen. Alltid testa produkten i små mängd innan du börjar använda den.

7. Övrigt 

I fal av att tvist som kan inte lösas i samförstånd mellan företaget och kunden, tvisten kan anmälas till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Kunden som bor i ett annat EU-land kan lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist som gäller tolkningen eller tillämpningen av dessa köpevillkor skulle tolkas i enlighet med svensk lag.

Vi tar inte skyldighet för indirekta skador och accepterar inte ansvar för förseningar på grund av följd av omständigheter utanför företagets förmågan - Force Majeure – t.ex.  myndighetsbeslut, leverantörs ansvar (förminskning, försening av leverans), brand eller krig. Vi tar inte ansvar för eventuella förändringar på produkter och produktegenskaper som ändrats av leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats.